Seneste Nyt 2014

9. november 2014

Her i formiddags var vi en lille tur i skoven for at samle lidt rekvisitter til juledekorationer. Valget faldt på Rind Plantage. Der var et helt fantastisk vejr selvom, det var lidt køligt. Skoven er jo skøn - også på denne tid - med alle de gyldne nuancer.

Vi fandt en del mos og blade, men agern og bog var lige en "postgang" for sent. De er gået i forbindelse med naturen på nuværende tidspunkt.

3. november 2014

Det er helt utrolig, som tiden er fløjet af sted. Vi synes ikke, at det er længe siden, vi sidst skrev om lidt oplevelser på denne side, og pludselig er det blevet efterår. Det giver os lyst til at se lidt tilbage på en helt fantastisk sommer.

Den første uge i juli havde vi Nicklas på ferie, og det betød også en hel del oplevelser.

Nicklas er jo den store tilhænger af X-Factor, så hvad var mere nærliggende end at køre en tur til Thylejren, hvor Lucy Mardou kommer fra. Vi var desværre ikke så heldige at møde Lucy, hvad Nicklas ellers havde håbet på. Vi var dog inde i kolonialhandlen, og her fik Nicklas en rigtig god snak om Lucy med butikkens ekspedient, som også er en af de lokale fra lejren. Det endte med, at han fik 2 postkort fra X-Factor, som var signerede af Lucy. Så stolt var han. Vi var alle tre enige om, at det var en speciel oplevelse at gå rundt i Thylejren.

Når vi nu var på udflugt i dette område, var det jo nærliggende at vise Nicklas de store vindmøller i Østerild. Vi var også omkring "Cold Hawaii" - Klitmøller.

En af dagene tog vi til WOW-Park i Højmark ved Skjern. Her er den helt store udfordring at kravle rundt i rebstiger og op i træerne. Det er alletiders sted for både børn og voksne. Dog sluttede turen lidt "træls", idet vi, da vi ville indtage vor frokost, opdagede, at det ene forhjul var punkteret. Det betød, at vi var nødt til at opgive resten af dagen og finde et værksted, idet vi dagen efter skulle køre til København med Nicklas.

Ellers foregik resten af juli måned mest i haven, hvor vi nød det gode vejr. Det blev også til en hel del cykelture i omegnen.

Først i august lovede de en del regn, så vi syntes, at det nu var tid til også at se lidt til vores hjem i Lind, så vi valgte at flytte tilbage hertil. Det er nok den længste periode, som vi sammenlagt har boet i haven i.

I slutningen af august var vi på et hotelophold på Marcussens Hotel i Assens.

På vej til Assens gjorde vi holdt i Fredericia, hvor vi blandt andet gik en tur på stranden. Det vakte mange minder for Solveig. Derefter kørte vi en tur forbi Solgården i Kongensgade, hvor Solveig boede indtil 1964. Solveig boede helt oppe på kvisten længst til venstre.

Vi nød et par rigtig gode dage i det fynske. Inden vi kørte fra Assens, var vi lige en tur forbi Assens Miniby. Her var vi så heldige at møde én pensionist, der havde været med til at starte det hele op. Han viste os rundt i værkstedet, hvor de også har et mini teglværk. Her lavede de både mursten og tagsten.

I starten af oktober blev det til et ophold i Brønderslev, hvor vi boede på hotel Phønix. Vi besøgte - blandt andet - Rhododendronparken i Brønderslev, som er en virkelig flot park.

I denne uge tog vi på en lille tur til Vestkysten. Vi kørte over Ringkøbing til Hvide Sande, hvor vi besøgte Hvide Sande Røgeri for at tage lidt fisk med hjem. Så kørte vi ned over Nymindegab, Blåbjerg og videre til Henne Strand, hvor vi nød eftermiddagskaffen i Købmand Hansen's Café.

Så var vi klar til en tur til Filsø, som er fantastisk interessant. Fra bare at være marsk, er det nu blevet til en sø på næsten 1000 ha. Der er et enormt fugle- og dyreliv på stedet samt en masse gode skovstier at trave på.

Vi har nu fået pakket havemøblerne sammen og ellers gjort haven efterårsklar. Nu glæder vi os over, at vi har rigtig meget tid til at forske lidt mere i slægt, hvor vi er kommet rigtig langt. Slægtsforskning er en fantastisk beskæftigelse her i den mørke tid!

3. juli 2014

Tiden flyver afsted her hos os.

I april var vi en tur i England - et lille mini-cruise fra Esbjerg til Harwich. I England kørte vi en tur med bus til Colchester, hvor vi havde nogle timer til at udforske byen.

Colchester er en gammel by, hvor omdrejningspunktet er slottet. Slottet var dog lukke på grund af restaurering. Vi hyggede os med en klassisk engelsk frokost - fish & chips. Vi var også lige en tur på en rigtig engelsk pub. Sidst på eftermiddagen kørte vi tilbage til Harwich, hvorfra vi sejlede tilbage til Esbjerg.

En dejlig afslappende tur!

I maj måned var vi til fætter Asgers 70 års fødselsdag. En rigtig skøn fest! I den forbindelse havde vi et par dage i Alice og Mortens sommerhus i Marielyst. Det var et par dage med god afslapning, hvor vi gik ture på stranden. Det bliver man aldrig træt af! Marielyst Strand er fantastisk - måske fordi det sjældent rigtig blæser, som vi er vant til på Vestkysten.

Efter, at Solveig er blevet ledig den 1. maj 2014 har vi været rigtig meget i kolonihaven. Vi nyder rigtig at være der. Der er en helt speciel atmosfære.

17. marts 2014

I dag var vi en lille tur i Løvbakke Dyrehave i det skønne, men kølige vejr.

Vi har været der 3 gange tidligere, siden haven blev åbnet, og der blev sat dyr ud, men det er ikke før lykkedes for os at se eet eneste dyr.

I dag må vi sige at det lykkedes. Pludselig stod der en stor flok i en lysning - anført af hele 2 bukke. Det var et fantastisk syn!

Se billederne her til højre i en større udgave ved at klikke på det enkelte billede.

3. februar 2014

I dag viste vejrguderne sig så fra deres bedste side! Vi har haft solskin det meste af dagen, så vi benyttede det gode vejr til at gå en lang tur - helt ud i den østligste ende af Lind, hvor billedet til højre er taget. I baggrunden kan man skimte "Herning Skyline".

Det var en dejlig travetur på ca. 5 kilometer.

Ellers går vi jo og venter på, at det skal blive rigtigt forår, men det varer jo nok et par måneder endnu.

31. januar 2014

I dag gik vi en dejlig frisk tur rundt omkring een af søerne ved den Midtjyske motorvej. Det var koldt og med en del sne.

Besøg i Rind Plantage.

Flot trærod beklædt med mos.

Smuk svamp i skovbunden.

Besøg i WOW-Park med Nicklas.

Solgården i Kongensgade i Fredericia.

Assens Miniby.

Rhododendronparken i Brønderslev.

Filsø - genskabt sø i Vestjylland.

Slottet i Colchester.

Typisk engelsk park i Colchester.

Fish and chips på restaurant i Colchester.

Stranden i Marielyst.

Foran Alice og Mortens sommerhus.